Pages

Tuesday, July 31, 2018

BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.(phần 3)

BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.


ĐỀ TÀI: HOẠT ĐỘNG KINH DOANH SÁCH VĂN HỌC TẠI TRUNG TÂM SÁCH XUÂN THU CÔNG TY FAHASA. 
BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.


CHƯƠNG II: THỰC TRẠNG KINH DOANH SÁCH VĂN HỌC TẠI TRUNG TÂM SÁCH XUÂN THU TỪ NĂM 2008 ĐẾN NAY 

1. Khái quát về Công ty Cổ phần Phát hành sách Tp. Hồ Chí Minh (FAHASA) 

1.1. Lịch sử hình thành và phát triển 

Được thành lập năm 1976, sau hơn 30 năm tận tụy phục vụ khách hàng, nhờ có định hướng đúng trong chủ trương, có hoạt động tiếp thị tốt và biện pháp kinh doanh hiệu quả, Công ty đã liên tục phát triển, mở rộng thị trường, từ khi thành lập đến năm 2000 Công ty chỉ có 18 cửa hàng sách và chỉ có 2 xí nghiệp sản xuất nhưng đến năm 2008 Công ty mở rộng ra với 29 nhà sách, chi nhánh ở Hà Nội, và có 4 xí nghiệp sản xuất. Đến nay tổng công ty gần 60 nhà sách trong cả nước. 

Trong những năm 1957 thì nhà nước cho phép tổng công ty Xunhaxaba được phép xuất nhập khẩu sách báo. Đến năm 1999 theo Qđ số 63/1999/Qđ_8VH1T ngày 23/9/1999 của BVHTT cho phép bổ sung nhiệm vụ cho Công Ty Phát Hành Sách Tp.Hồ Chí Minh được xuất nhập khẩu trực tiếp XBP và năm 2000 là Công Ty Phát Hành Sách Hà Nội. 

Công Ty Cổ Phần FAHASA hiện nay là doanh nghiệp Phát Hành Sách có quy mô và tầm hoạt động lớn, Công Ty đã được Cục sở Hữu Trí Tuệ Việt Nam công nhân sở hữu độc quyền tên thương hiệu FAHASA ( năm 2004). Thị trường sách kỷ lục Việt Nam đã công nhận FAHASA là đơn vị có hệ thống nhà sách nhiều nhất Việt Nam và tạp chí The Guide đã công nhận FAHASA là công ty có nhiều nhà sách ngoại văn lớn nhất tại Tp.Hồ Chí Minh (năm 2005). Đặc biệt năm 2006 FAHASA là đơn vị Phát Hành Sách duy nhất của Việt Nam được tạp chí Retail Asia bình chọn danh sách Top 500 nhà bán lẻ hàng đầu tại khu vực Châu Á Thái Bình Dương và đứng thứ 7 danh sách các nhà bán lẻ hàng đầu tại Việt Nam. 

Sau một quá trình chuẩn bị tích cực cho việc cổ phần hóa, bắt đầu từ 01/01/2006 FAHASA chính thức họat động với tên gọi mới: 
BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.

CÔNG TY CỐ PHẦN PHÁT HÀNH SÁCH THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH FAHASA. 

Tên Công ty giao dịch: 
HO CHI MINH CITY BOOK DISTRIBUTION CORPORATION. Tên viết tắt: FAHASA CORP. 
Địa chỉ cụ thể chính: 6062 Lê Lợi, Phường Bến Nghé, Quận 1, TP. HCM Điện thọai: 848225446 Fax: 848225795 Email: fahasasg@hcm.vnn.vn 
Website: WWW.fahasa.com.vn 
Mã số thuế: 0304132047 Tài khoản ngân hàng: Chủ tài khoán: Công ty cổ phần Phát hành sách TP. HCM. . Tài khoản tiền đồng Việt Nam: 10201.0000101684 tại Ngân hàng Công thương Việt Nam, chi nhánh 1, TP. HCM. . Tài khoản ngoại tệ: 10202.000003188 tại Ngân hàng Công thương Việt Nam, chi nhánh 1, TP. HCM. Ngoài ra Công ty còn phối hợp tổ chức các buổi thuyết trình, tọa đàm, hội thảo, nói chuyện chuyên đề, mở các lớp tập huấn giáo trình mới và phục vụ sách ngoại văn ở các trường cao đẳng, đại học Cần Thơ, An Giang, Đồng Nai, Đồng Tháp, TP. HCM…Những họat động này đã giúp cho Công ty đạt hiệu quả cao trong lĩnh vực kinh doanh và đáp ứng nhu cầu cao của thị trường về sách văn học cả nước. 

Ngoài hoạt động kinh doanh đạt hiệu quả cao nhất nước hiện nay của ngành phát hành sách, FAHASA -TP. HCM còn là đơn vị đã 6 lần tham gia tổ chức các Hội sách cấp Thành phố và cả nước có hiệu quả phục vụ xã hội tốt, được đông đảo bạn học hoan nghênh và dư luận đánh giá cao. 

Để có được niềm tự hào và thành quả nói trên, ban giám đốc và toàn thể cán bộ công nhân viên Công ty FAHASA với gần một ngàn con người, đã phải nỗ lực trong suốt 30 năm qua, phấn đấu xây dựng Công ty ngày càng phát triển đạt hiệu quả cao nhằm phục vụ khách hàng ngày càng tốt hơn. 
BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.

1.2. Đặc điểm kinh doanh của công ty 

Lĩnh vực kinh doanh Sách quốc văn, ngoại văn, giáo khoa. Tập viết, dụng cụ học sinh, và đồ chơi trẻ em. Văn hóa phẩm, văn phòng phẩm. .. Băng học sinh ngữ, bằng đĩa nhạc, CDROM. Mỹ phẩm, mỹ nghệ, quà lưu niệm. Lịch bloc, lịch tờ, và agenda các loại. Thiệp chúc tết, chúc mừng. .. Vật tư, máy móc, thiết bị ngành ảnh. Sản xuất Các loại tập học sinh, số tay, lịch cao cấp và văn hóa phẩm khác. … Thực hiện in ấn các loại từ điển, các bìa cứng và các loại ấn phẩm khác. Dịch vụ: Nhiếp ảnh và in sang băng video, băng cassette. Design, tạo mẫu vi tính các sản phẩm in ấn, catalogue, lịch, tờ gấp, poster, tờ bướm, và các sản phẩm quảng cáo khác. . . 

Xuất nhập khẩu trực tiếp: quyết định số 63/1999/QĐBVHT ngày 23/9/1999 của Bộ Văn hóa Thông Tin nay là Bộ Thông tin và Truyền thông cho phép bổ sung nhiệm vụ cho Công ty Phát hành sách TP. HCM được xuất nhập khẩu trực tiếp các mặt hàng sách, văn hóa phẩm. 

Lập quan hệ mua bản và nhà phân phối của nhiều nhà xuất bản nổi tiếng trên thế giới như: Oxford, Cambridge, Pearson, McGrawHill, Macmìllan, Elsevier, Harcourt Education, Hachette, Larousse, Clé, Gallímard. . . Xuất khẩu nhiều sách sang Nhật, Mỹ, Úc, Hàn Quốc... 
BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.

2. Trung tâm sách Xuân Thu Đơn vị chuyên kinh doanh sách văn học: 

2.1. Lịch sử hình thành và phát triển của Trung tâm sách Xuân Thu 

Trung tâm sách Xuân Thu được thành lập sau khi Công ty Phát hành sách TP. HCM cổ phần hoá. Trước đây Trung tâm sách Xuân Thu là cụm Xuân Thu bao gồm hai nhà sách là Nhà sách Sài Gòn và Nhà Sách Tân Định và chuẩn bị mở Nhà Sách Xuân Thu. Hiện nay trung tâm sách Xuân Thu gồm: 

Nhà sách Xuân Thu 391 Trần Hưng Đạo, Quận 1, TP. HCM. 

Nhà sách Sài Gòn 60 - 62 Lê Lợi, Quận 1, TP. HCM. 

Nhà sách Tân Định 337-339 Hai Bà Tnmg, Quận 3, TP. HCM. 

Nhà sách Siêu thị Thuận An : 87 Hoàng Hoa Thám Thuận An, Bình Dương. 

Nhà sách … Siêu thị Đồng Nai : Quốc lộ 1Phường Tân Biên, Thành phố Bên Hoà. 

Theo dự tính tháng 7/2011 mở nhà sách Xuân Thu là nhà sách sách ngoại văn lớn nhất hệ thống Fahasa và trên toàn quốc. 

Trung tâm sách Xuân Thu là một trung tâm hàng đầu trong việc Phát hành sách ngoại văn tại TP. HCM và cả nước là nơi cung cắp sách ngoại văn của 60 nhà xuất bản ở khắp nơi trên thế giới như: Oxford, Pearson, Mac, GawHill... cho đến hiện nay Trung tâm sách Xuân Thu là nhà cung cấp sách ngoại văn chuyên nghiệp cho các trường, các Trung tâm ngoại ngữ, các thư viện, cơ quan. . . 

Ngoài ra Trung tâm sách Xuân Thu còn cung cấp các sách ảnh về đất nước Việt Nam cũng như các mặt hàng quà lưu niệm khác. 

2.2. Cơ cấu tổ chức quản lý 

Bà Lê Thị Thu Hà : Giám đốc Trung tâm. 

Bà Trương Thị Thu Hà : Phó giám đốc Trung tâm Trưởng phòng nghiệp vụ sách quốc văn. 

Ông Hồ Quang Chiêu : Phó Trưởng phòng nghiệp vụ sách văn học. 

Bà Bùi Ngọc Thọ : Trưởng phòng kế toán. 

Ông Lê Thành Thanh : Trưởng phòng kho vận. 

Cùng với các cửa hàng trường và cửa hàng phó ở các nhà sách trực thuộc Trung tâm. 
BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.

3. Tổ chức hoạt động kinh doanh sách văn học tại Trung tâm sách Xuân Thu từ năm 2008 đến nay: 

3.1. Tổ chức nghiên cứu nhu cầu khách hàng và thị trường sách văn học: 

Nghiên cứu nhu cầu khách hàng và thị trường sách văn học là một trong những mục tiêu hàng đầu trong kinh doanh sách văn học. Điều này cho thấy thị trường sách văn học ngày càng phát triển. 

Trên thị trường hiện nay cũng có nhiều nhà sách khác kinh doanh sách văn học như: Nguyễn Văn Cừ, Nhân Văn… Tuy nhiên thương hiện của các công ty này chưa phát triển mạnh như công ty FAHASA nên khách hàng vẫn tìm đến các cửa hàng của công ty FAHASA. 

Thị trường sách văn học tại TP. HCM đang không ngừng phát triển để phù hợp với xu thế ngày càng mở rộng nhu cầu tìm hiểu và giao lưu văn hóa giữa các nước đang phát triễn.

Tóm lại, việc nắm bắt nhu cầu khách hàng và nhu cầu thị trường sách văn học là tiền để quan trọng trong quá trình kinh doanh nói chung và kinh doanh sách văn học nói riêng. Việc kinh doanh có hiệu quả hay không là phụ thuộc vào việc nắm bắt nhu cầu khách hàng và nhu cầu thị trường. Điều này sẽ giúp cho phòng kinh doanh xây dựng chiến lước khai thác nguồn hàng hiệu quả, nhanh chóng nhằm chuẩn bị nguồn hàng sách văn học kịp thời để đáp ứng nhu cầu thị trường góp phần vào sự thành công trong kinh doanh sách ngoại văn của Trung tâm sách Xuân thu. 

Saturday, July 28, 2018

Could personal shopper help you?


Do you love shopping but can never find clothes that fit you or look nice? Or maybe you hate shopping and just want to get it done quickly? Well, why not come to Adlers’ Department Store and try one of our personal shoopers? 

Our personal shoppers have helped hundreds of customers over many years, both men and women. Pepple of all ages have enjoyed the benents of our service, and it doesn’t have to be expensive. We charge a small amount for your appointment, but we give you this money back if you buy any of the items you try on. 
Could personal shopper help you?

Before you look at any clothes, our personal shopper will sit down with you and discuss what you are looking for whether it's a special dress for a party, clothes you can wear to school or university, a smart suit for a job interview or just some new clothes to take on holiday. All our personal shoppers are trained in our stores by experienced staff to know what styles and colours will suit you best. it’s a good idea to think about money in advance and set a limit on the ampunt you want to spend, so the personal shopper can tind clothes within your price range. 

Then comes the enjoyable part! You sit back and relax while your personal shopper looks at the huge choice of clothes in our store and selects items for you to try on. One advantage of having a personal shopper is that you get your own private changing room, so you can take your time, even if the rest of the store is crowded. it you prefer to shop with your friends, there is also an option to have a group appointment. You can bring up to five friends with you, and you all get help with your shopping at the same time. It's great fun, and it works especially well if you’re all going to a special event together. You can save money, too. When there’s a sale on, your shopper can help you to avoid the crowds and find some amazing bargains. 

If you’re interested in trying our personal shopping experience, why not come along to one of our stores and talk to us? On days when the store is quiet, one of our personal shoppers might be free to help you there and then. But it’s best to book in advance, to make sure you aren’t disappointed. 

For this month only, if you book an appointment with a personal shopper, we're offering a ten per cent discount on goods in all departments of our store, including electronic items such as computers and tablets. 

So what are you waiting for? Get yourself a new look, and make shopping fun! 


if it is correct, choose A. 
if it is not correct, choose B. 

1. Adlers’ Department Store has just started offering a personal shopping service. 

2. The personal shopping charge is refunded if you buy some clothes. 

3. The personal shopper starts by showing you some clothes to find out what you are looking for. 

4. Personal shoppers learn their skills from people who know the job well. 

5. You should decide how much you can afford to spend before you come to your appointment 

6. You have to share a changing room with other shoppers. 

7. A maximum of five people can attend an appointment together. 

8. The personal shopper can help you to find clothes at reduced prices. 

9. You have to book in advance to get an appointment with a personal shopper. 

10. With the special offer this month, you can only save money on electronic goods. 

Football stars at School.


Can you imagine being a famous football star but still attending school every Monday morning as usual? That’s what some students at Ashton-on-Mersey School in England do!

The school is about 7 km from Old Trafford, the famous sports stadium that is home to Manchester United Football Club. The club takes talented teenagers from all over the world. These young players come to the club to train. Even though teenage players are following their dreams of being sports stars, football clubs recognise that education should still be an important part of their  lives. After all, only a small number of young players will go on to have successful professional careers in the sport, because only the best ones go on to join the main team. And although footballers can play professionally from the age of 16, most don’t join professional teams until they are older.
Football stars at school.

All football clubs have to make sure players under 18 are getting an education, but many choose to do this by organising classes at the club. At Manchester United, however, young players go to a normal school where they can enjoy at least some parts of typical teenage life. That’s why at Ashton-on-Mersey School you can see people who played against Arsenal or Liverpool on Saturday sitting down to classes with all the other students on Monday morning.

The Manchester United students have classes two days a week and study a range of different subjects. The rest of the week, they are busy training and preparing for games. But they still follow the rules like all the other students in the school. They are encouraged to feel part of the school, and they are also expected to set a good example to younger students.

There are many benefits to the school from their arrangement with Manchester United. The football club has given money to the school, which has helped it to provide a better education for all its students. Perhaps more importantly, seeing successful young players in the school can encourage younger students to try hard to do well and achieve their own dreams. There are also unexpected benefits sometimes, too. Successful players often return to visit the school to give talks to students. When one French speaking player came back to visit, he was invited to join a French class for the day, and students were all keen to ask him questions! Chatting to an international football star really helped the students improve their language skills!


If it is correct, choose A.
If it is not correct, choose B.

1. Ashton-on-Mersey School is very close to Manchester United’s football ground.

2. Young players join Manchester United from many different countries.

3. Some young players start playing for the main team when they are 16 years old.

4. Most young players go on to become professional footballers.

5. Some football clubs allow their young players to stop studying.

6. At Manchester United, young players have some experience of normal teenage life.

7. Manchester United’s young players have classes at school every day.

8. The Manchester United students don't have to follow all the school rules.

9. The main advantage for the school is that it receives money from the football club.

10. One player helped some students to speak French better.

Friday, July 27, 2018

What are the advantages and disadvantages of taking English lessons With classmates from the same country?

Use the information from this unit to write an essay about a topic. The topic of youre essayis: 


In your essay, you should include: 

. A clear introduction and conciusion, and main paragraphs discussmg the topic. 

. words and phrases to organise ideas..

. advantages and disadvantages. 
. You shouid write 220-250 words. 

MODEL ANSWER .

Many students are interested in learning English. Some students can go to English speaking countries and learn with other students from all over the world. Most students though study in their own country and have to learn with people who have the same first language as they do. i would like to discuss the advantages and disadvantages of this. 

Firstly, if a student doesn’t know the meaning of a word or understand the teacher they can ask one of their classmates for help. Secondly, the teacher will understand what problems the class have with learning English and be able to help them with the things that they find most difficult. 

On the other hand, if a student is shy orjust lazy they can speak their own language in the lesson all of the time and not communicate in English. Ifthey ask their friends for help too often, they won’t improve their skills. 

To sum up, it can be helpful for students if they can get help from friends who speak the same language as they do. If the whole class speaks the same first language, he or she can help them with difficult grammar and vocabulary. However, if a student is in a class where everybody has the same first language they have to be very motivated to be successful. 

Students who are studying for important school exams should stop sports lessons. Discuss.


Some parents may think that while their children are preparing for important school exams, they shouldn’t have sports lessons. This could be because they want them to focus on exam subjects more, like science and maths. For a similar reason, some parents think children should also stop painting and music lessons in the final school term so they can spend more time studying. However, i disagree with these views, and believe that children should continue to have sports lessons. These lessons help students keep healthy and happy during the exam period. 

Firstly, schools need to encourage young people to follow a healthy lifestyle and get regular exercise. Many young people don’t do enough exercise. They prefer to spend their free time indoors on their computers or watching TV than going to the park and playing tennis, or going cycling. 

Many people today are overweight and have health problems. There is a lot of information about eating healthily, but people often forget that regular exercise is equally important. Secondly, exercise helps us feel less stressed and tired. It also improves memory and helps us think clearly. When students are studying for exams, it’s a good idea to take regular breaks and do something active for 20 minutes. Exercise also helps us to concentrate better on difficult tasks and helps us sleep better at night. Doing exercise may even help students get better results in their exams. in conclusion, I believe that students who are revising for important exams should continue to have sports lessons because regular exercise is good for their body and mind.

Writing Food in your country


Use the information from this unit to write an essay about a meal that is popular in your country or one that you enjoy. 

In your essay, you should include: 

what ingredients you need. 
the instructions about how you make it.
the reasons why it is popular. 
Writing Food in your country.

MODEL ANSWER 

My favourite meal is Spaghetti Bolognese. To make Spaghetti Bolognese, you need minced beef, onions, garlic, a can of chopped tomatoes and pasta. First of all, you need to chop the onions and garlic and fry them until they are soft. After this, you add the minced beef and cook it until it is brown. Next, you need to add the chopped tomatoes and continue cooking. While it is cooking, you need to boil some water. When the water is ready, add the pasta and boil it for about 11 minutes. After this, put the pasta on plates and add the sauce. Finally, put some cheese on top and salt and pepper if you want and it is ready to eat. 

Spaghetti Bolognese is my favourite dish because it is simple to make and is very tasty. I think that it is popular because it tastes so good. There are also many different ways to make it and you can use more vegetables or different types of pasta, so everyone can enjoy it. 

Student life anh technology.


By Debra Mallin, a business student at Greyfort University.


Last Saturday, as my grandfather drove me and my sister home from a dinner to celebrate his birthday, he got frustrated at not being able to remember the name of the singer of a song he’d just heard on the radio. Without a second thought, I grabbed my smartphone, searched for the song and found the name, Bob Dylan. For me and my friends, this is a completely natural course of action, but it totally astonished my grandfather, who didn’t understand howl had checked the information so quickly. My sister and l laughed and explained, but afterwards, it made me think about how much I depend on technology. 

The list of the ways I use technology is endless: writing, planning, socialising, communicating and shopping, to name a few. When I reflected on its impact on my education, I saw that, for my fellow students and I, technology has been signihcant in many ways. Returning to the story of my grandfather and the smartphone, he had asked me more about how I used it and about university life. He said he thought we had an easy life compared to previous generations. My sister caught my eye and we exchanged a smile. But whereas she was thinking our grandfather was just being a typical 65-yearold, I could see his point. 

Not only are we lucky enough to have the same educational benefits as those of previous generations, we have so many more as well. We still have walk-in libraries available to us, and I can see why some students choose to find and use resources in these distraction-free locations. However, the only option for studying used to be sitting in these libraries with as many books from your reading list as you could find, yet now a single search for your chosen study topic online can immediately provide access to a huge range of resources. At universities, interaction between students and university staff is another area that has changed considerably with developments in technology. We can have face-to-face time with our tutors when we need it, and also communicate using our electronic gadgets from the comfort of our homes, or on the bus. The most popular means of doing this is via instant messaging or social media email is often considered too slow, and it has become unacceptable for messages to be unanswered for any length of time. While this puts an extra strain on the university's academic support team, who usually have to answer the queries as they come in, we students are greatly benehtted. 

It’s important that we remember to appreciate how much the advances in technology have given us. Electronic devices such as tablets, smartphones, and laptops are now standard equipment in most classrooms and lecture halls, and why shouldn’t they be? The replacement of textbooks with tablets allows students the luxury of having uptodate, interactive and even personalised learning materials, with the added benefit of them not costing the earth. 

When we compare the student life of the past and that of the present day, it is tempting to focus on the obvious differences when it comes to technology. In actual fact, students are doing what they’ve always done: embracing the resources available and adapting them in ways which allow them to work more efficiently and to live more enjoyably. The pace of change in technology continuously gathers speed, so we have to value each innovation as it happens. 

You are going to read an article about new technotogy and students. For questions 1-6 Choose the answer (A B, C or D) which you think fits best according to the text.


1) What does the writer illustrate by describing the incident in the car? 

A. the older generation's frustration at people's dependence on technology 

B. how unaware young people are of some effects of technology 

C. the difference in attitudes to technology between two generations 

D. how technology helps different generations communicate 

2) What did the writer think of her grandfather’s comment, mentioned in the second paragraph? 

A. it showed how outof-date he was. 

B. it had an element of truth in it. 

c it was an annoying thing to say. 

D it made her feel sorry for him. 

3) What does the writer say about getting study resources from libraries? 

A She considers libraries more preferable places for study than home. 

B She cannot understand why anyone chooses to go to a library now. 

C She appreciates the fact that people can still study in libraries if they want to. 

D She thinks libraries are limited by the quantity of resources they can store. 

4) What disadvantage of new technology does the writer mention in the third paragraph? 

A. Those who can afford the best gadgets gain an unfair advantage. 

B. Sometimes slow internet connections make communication difficult. 

C. A heavier workload is created for teaching staff at the university. 

D. Students cannot escape from dealing with university issues. 

5. What is the purpose of the question “Why shouldn’t they be?’ in the fourth paragraph? 

A. to express an opinion 

B. to introduce some problems 

C. to make a criticism 

D.to indicate uncertainty 

6) What is the writer's conclusion about students today in the final paragraph? 

A. They have such different lives to previous generations that it’s unwise to compare them. 

B. They deal better with change than previous generations did. 

C. They take advantage of new resources more quickly than previous generations did. 

D. They are behaving in a similar way to previous generations of students. 

Friday, July 6, 2018

Bài luận tiếng Anh viết về Những nơi tôi thích viếng thăm.

Places I like to visit

First of all, I would like to visit the moon. By the time ordinary people can visit the moon, I will probably be very old or dead. Anyhow it would be quite an experience to walk on the moon. It is said that there is no air or water there and our weight is many times less. I certainly would like to see how high I can jump and how fast I can run on the moon. These are all wishful thinking, of course.

To be realistic I can only visit places on earth. There are the Seven, and other, Wonders of the Earth and I like to visit them all, if possible. After hearing about the marvels of The Pyramids Of Egypt, The Great Wall Of China, The Taj Mahal in India, The Leaning Tower Of Pisa in Italy, The Colosseum Of Rome, Stonehenge in England and others, it would be great to actually be there and experience these things first-hand.

However, before all these places, I would like to visit Phong Nha and Son Doong caves in Quang Binh, Ha Long Bay in Quang Ninh, and The Imperial City in Hue first. Which enthusiastic tourist would not like to visit these places? There are so many amazing things to see.

Right now I cannot visit any of these places. The first reason is the lack of money. The second is I am too young to go on my own and I do not know anyone rich enough to take me there.

So they remain places I like to visit. Who knows, I might get to visit some or all of them in future, or not at all. Only time will tell.

Những nơi tôi thích viếng thăm

Trước tiên tôi muốn thăm viếng mặt trăng. Cho tới khi người bình thường có thể viếng thăm mặt trăng thì tôi chắc đã quá già hoặc đã chết. Dẫu sao, sẽ là một trải nghiệm thú vị khi đi bộ trên mặt trăng. Người ta nói rằng không có không khí và nước ở đó và trọng lượng của chúng ta thì nhẹ hơn nhiều lần. Chắc chắn là tôi muốn xem thử tôi nhảy cao được bao nhiêu và tôi chạy nhanh tới cỡ nào ở trên mặt trăng. Dĩ nhiên đây chỉ là những suy nghĩ viển vông.

Để trở về thực tế tôi chỉ có thể thăm viếng những nơi trên Trái Đất. Có bảy kỳ quan của thế giới có thể còn nhiều hơn và tôi muốn thăm viếng tất cả, nêu có thể. Sau khi nghe về những điều kỳ diệu của kim tự tháp Ai Cập, Vạn lý trường thành của Trung Quôc, lăng mộ Tai Mahal ở Ấn Độ tháp nghiêng Pisa ở Ý, đấu trường cổ ở Rome, hàng rào đá ở Anh và những nơi khác, thật tuyệt vời nếu ta được đến đó và tự thân trải nghiệm những nơi này.

Tuy nhiên trước khi đến những nơi này, tôi muốn đến động Phong Nha và Sơn Đoòng ở Quảng Bình, Vịnh Hạ Long ở Quảng Ninh, và Kinh thành Huế trước. Có du khách nhiệt tình nào mà lại không muốn đến đó chứ Có quá nhiều thứ tuyệt vời để xem.

Ngay bây giờ tôi không thể đến thăm những nơi trên. Lý do thứ nhất là không có tiền. Lý do thứ hai là tôi còn quá nhỏ không thể đi một mình và tôi không biết người nào đủ giàu có để đưa tôi đi.

Thế nên chúng vẫn cứ là những nơi mà tôi thích đến viếng thăm. Ai mà biết được, tôi có thể đến thăm viếng một vài hoặc tất cả những nơi đó trong tương lai, hoặc cũng có thế chẳng đến được đâu cả. Chỉ có thời gian sẽ trả lời.


TUYỂN TẬP NHỮNG BÀI LUẬN TIẾNG ANH.

Wednesday, July 4, 2018

BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.(phần 2)

BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.(phần 2)

ĐỀ TÀI: HOẠT ĐỘNG KINH DOANH SÁCH VĂN HỌC TẠI TRUNG TÂM SÁCH XUÂN THU CÔNG TY FAHASA. 
BÁO CÁO THỰC TẬP TỐT NGHIỆP CUỐI KHOÁ KINH DOANH XUẤT BẢN PHẨM.(phần 2)


2. Kinh doanh sách văn học: 

2.1. Khái niệm về sách văn học: 

Sách văn học là những tác phẩm văn chương thuộc nhiều thể loại được thể hiện dưới dạng xuất bản phẩm, đáp ứng nhu cầu tinh thần của con người. Mặt hàng sách văn học là sách văn học đuợc lưu thông trên thị trường thông qua quan hệ mua_bán. 

2.2. Đặc điểm của mặt hàng sách văn học: 

2.2.1. Mặt hàng sách văn học vô cùng phong phú và đa dạng: 

Về nội dung: mặt hàng sách văn học lưu thông trên thị trường bao gồm các tác phẩm văn học từ cổ điển đến hiện đại, trong nước cũng như nước ngoài, phản ánh tất cả các lĩnh vực trong đời sống xã hội. 

Về mặt thể loại: sách văn học có nội dung phong phú được thể hiện dưới nhiều hình thức khác nhau gọi là thể loại. 

Về hình thức xuất bản: sách văn học được xuất bản với nhiều hình thức khác nhau gồm: toàn tập, tuyển tập, tổng hợp, hợp tuyển, tác phẩm riêng biệt... 

Về việc xuất bản sách văn học: hầu hết các nhà xuất bản tổng hợp hay chuyên về sách giáo khoa xã hội đều tham gia xuất bản sách văn học, bên cạnh đó cũng có nhiều công ty liên kết xuất bản mặt hàng sách văn học này và đã rất thành công như công ty Đông A, công ty Nhã Nam... 

2.2.2. Mặt hàng sách văn học có đối tượng sử dụng rộng rãi: 

Ngoài những tác phẩm có nội dung nghiên cứu, thì hầu hết mặt hàng sách văn học là những tác phẩm có ngôn ngữ đơn giản, dễ đọc, dễ hiểu, để tiếp cận, gần gũi với đời sống con người, có suc hấp dẫn nên phù hợp với nhiều đối tượng khách hàng khác nhau. 

2.2.3. Mặt hàng sách văn học có đời sống lâu trên thị trường: 

Sách văn học ít mang tính cập nhật thông tin hay phổ biến kiến thức, mặt hàng sách văn học là những sản phẩm có đời sống khá lâu trên thị trường. Khi kinh doanh mặt hàng sách văn học, các công ty phát hành sách ít bị sức ép của thời gian, thậm chí các tác phẩm cũ vẫn được khách hàng tìm đọc. 

2.3. Vai trò của sách văn học đối với đời sống xã hội: 

2.3.1. Vai trò xã hội: 

Sách văn học giúp cho con người sử dụng hiểu biết về thế giới trong quá khứ, hiện tại và tương lai. Sách văn học còn giúp con người khả năng tư duy và cảm nhận cuộc sống, khám phá những vấn đề xã hội và thời đại, tác động, cải tạo nhận thức của cá nhân, thúc đẩy cuộc sống vận động tiến lên phía trước. 

Sách văn học được xem như là mặt hàng sách có khả năng giáo dục con người hiệu quả nhất trên mọi phương diện nhất là về quan điểm, tư tưởng, đạo đức và lối sống. 

Sách văn học phục vụ đắc lực cho sự nghiệp xây dụng đất nước. Các tác phẩm văn học bao giờ cũng có tính giai cấp, tính dân tộc, tính nhân văn sâu sắc, bởi vậy nó mang đậm màu sắc dân tộc và bản chất của giai cấp cầm quyền trong một giai đoạn nhất định. 

Sách văn học góp phần cung cấp các tri thức về Văn hóa, Nghệ thuật của các nước trên thế giới một cách có hệ thống nhằm giúp cho con người nâng cao trình độ tri thức về mọi mặt. 

Sách văn học góp phần đáp ứng nhu cầu văn hóa tinh thần cho nhân dân ở mọi lứa tuổi và trình độ khác nhau. 

Sách văn học còn là phương tiện giải trí hấp dẫn cho con người sau những giờ làm việc căng thẳng, tạo động lực cho con người phát huy khả năng sáng tạo ở mọi lĩnh vực… 

2.3.2. Vai trò kinh tế của mặt hàng sách văn học: 

Mặt hàng sách văn học có khả năng tiêu thụ mạnh vì nó có sức hấp dẫn và phù hợp với nhiều đối tượng khách hàng khác nhau. Do có số lượng xuất bản cao vì thế mặt hàng sách văn học tạo nguồn thu chủ yếu cho các nhà xuất bản. 

2.4. Vai trò của hoạt động kinh doanh sách văn học: 

2.4.1. Kinh doanh sách văn học góp phần quan trọng vào việc giao lưu văn hóa giữa các quốc gia: 

Ngày nay trong xu hướng toàn cầu hóa, nên việc phát triển nguồn lực của các quốc gia đòi hỏi phải mở rộng giao lưu hợp tác trên mọi lĩnh vực để phát triển kinh tế xã hội. Vì vậy các nước trên thế giới muốn gắn kết, hợp tác, phải mở rộng giao lưu văn hóa. Bởi vì văn hóa là nền tảng của mỗi quốc gia, là động lực để phát triển kinh tế xã hội của quốc gia để đưa nền kinh tế xã hội của quốc gia đó phát triển. Trong giao lưu văn hóa có thể nói sách, báo là phương tiện giao lưu hiệu quả nhất. Thông qua sách báo các quốc gia có thể hiểu biết lẫn nhau về mọi mặt chính trị, kinh tế, văn hóa, xã hội của các quốc gia trên thế giới. 

Sách văn học chuyển tải các giá trị văn hóa giữa các dân tộc, các quốc gia trên thế giới. 

Kinh doanh nói chung và kinh doanh sách văn học nói riêng không chỉ có ý nghĩa nối liền với các đơn vị sản xuất kinh doanh với nhau thành một chính sthể mà nó còn gắn kết quá trình sản xuất kinh doanh XBP của quốc gia và thể giới. Việc xuất nhập khẩu các XBP phát triển đã làm xích lại các quốc gia trên lĩnh vực văn hóa tinh thần, làm hoàn thiện văn hóa, giao lưu văn hóa tinh thần giữa họ. 

2.4.2. Kinh doanh sách văn học làm hòa nhập thị trường XBP trong nước và thế giới 

Thông qua việc kinh doanh sách văn học sẽ tạo cho các quốc gia phát triển kinh tế xã hội, nâng cao được trình độ tri thức của các quốc gia. 

Kinh doanh sách văn học còn góp phần hòa nhập thị trường XBP trong nước và thị trường thế giới thông qua Xuất Nhập khẩu XBP sẽ giúp cho thị trường XBP trong nước và thế giới xích lại gần nhau, bổ sung cho nhau để đưa thị trường XBP phát triển. Tuy nhiên việc nhập khẩu các XBP vào Việt Nam phải được kiểm duyệt nội dung trước khi đưa ra phát hành. 

3. Kinh doanh sách văn học tại TP. Hồ Chí Minh 

3.1. Khái quát về tình hình phát triển Kinh tế Xã hội, Văn hóa, Giáo dục tại Tp. Hồ Chí Minh. 

TP. HCM có diện tích 2095,1km², dân số 7,123 triệu người (tháng 4 năm 2009), nằm trong vùng kinh tế trọng điểm phía Nam, là trung tâm kinh tế của cả nước, có tốc độ tăng trưởng kinh tế cao.  

TP. HCM là nơi hoạt động kinh tế năng động nhất, đi đầu trong cả nước về tốc độ tăng trưởng kinh tế. 

Trong tương lai thành phố phát triển các ngành kinh tế chủ lực, là địa phương đầu tiên tập trung phát triển các ngành cơ khí gia dụng, sản xuất phương tiện vận tải, chế tạo máy, các ngành công nghệ cao . . . vẫn là đầu mối xuất nhập khẩu, du lịch của cả nước với hệ thống cảng biển phát triển. Việc hình thành các hệ thống giao thông như đường Xuyên Á, đường Đông Tây sẽ tạo điều kiện cho kinh tế thành phố tăng trưởng mạnh mẽ. 

Trong quá trình phát triển và hội nhập, TP. HCM luôn khẳng định vai trò là một trung tâm kinh tế, tài chính, thương mại, dịch vụ của cả nước. Là hạt nhân của vùng kinh tế trọng điểm phía Nam, một trong ba vùng kinh tế trọng điểm lớn nhất nước và cũng là vùng động lực cho công cuộc phát triển kinh tế xã hội ở địa bàn Nam Bộ và cả nước theo chiến lược CNH HĐH đất nước. 

3.2. Nhu cầu về sách văn học tại Tp. Hồ Chí Minh 

Theo khảo sát thực tế tại Trung tâm sách Xuân Thu. Hiện nay người dân TP. HCM đã và đang tìm đến sách văn học ngày một nhiều hơn. Khách hàng tìm đến sách văn học thuộc nhiều đối tượng khác nhau, thuộc mọi lứa tuổi. Trong đó chủ yêu là Giáo sư, Tiên sĩ, Thạc sĩ, Giảng viên và sinh viên các trường Đại học, học sinh các trường quốc tế và các trường trung học phổ thông, trung học cơ sở, các chủ doanh nghiệp trên địa bàn thành phố. 

Trong số lượng khách hàng tìm đến sách văn học thì các mảng sách được quan tâm nhiều nhất như: văn học việt nam, văn học nước ngoài, văn học Trung Quốc trong đó một số tựa sách được bán ra nhiều nhất là. 

* Mảng văn học Việt Nam có: 

Tiểu thuyết như: tình yêu mách bảo, Lần đầu tiên, Mắc kẹt ở thiên đường, Khi nào anh thuộc về em, Dạ khúc… 

Truyện ngắn như: Không phải là chuyện tình, 36 truyện ngắn hay, Tuyên ngắn hay 2009, Truyện ngắn hay 2010, Truyện ngắn đặc sắc... 

Thơ ca của các tác giả: Huy Cận, Xuân Quỳnh, Hàn Mặc Tử... Ca dao: Dân ca Việt Nam, Ca dao tỉnh yêu, Tục ngữ ca dao Việt Nam, Đồng dao Việt Nam tinh tuyển. .. Danh ngôn: Danh ngôn hiện đại, Danh ngôn cổ điển, Danh ngôn tình yêu. . . Phê bình, nghiên cứu văn học: Nguyễn Chu Trinh toàn tập, Tuyển tập Nguyễn Hiến Lê, Tuyển tập Văn học Dân gian, Lí luận văn học…. 

Mảng văn học nước ngoài có: Văn học Cổ Điển: Đại gia Gatby, Người Tình, Đồi gió hú, Cuốn theo chiều gió Văn học Đương Đại: Ba ơi! Minh đi đâu, Biên niên kỷ chim Vận dây cót... Lãng mạng __ chicklit: hãy cứu em, Love Story chuyện tình, Lụa, Sao mãi còn độc thân, không còn tâm trạng để yêu... Trinh thám __ kinh dị;Vụ án trường oxford, Mật mã Tây Tạng, Cô gái Có hình xâm Rồng Huyên ao __ giả tưởng: Vật chủ, xứ cát,… 
Kiếm Hiệp: Thất dạ tuyết, Ngoạn hổ tàn long, Thần điêu đại hiệp, Sở lưu hương.. Hồi ký _ tiểu luận: Bị thiêu sống, Lạc lối... Triết lý sống: Bàn quy luật tinh thần của thần công… Tự nhiên _ nhân văn: Buổi hoàng hôn của những thần tượng... ' Văn hóa: Trà kinh… * Mảng sách Trung Quốc có: Mảnh ghép hôn nhân, Ánh trăng không hiểu lòng tôi, Yêu nữ quầy Bar, Phụ nữ thực tế dàn ong phát cuồng… 

Sách tiếng Trung trong đó mọt số cuốn tiểu thuyết như: Tam Quốc Diễn Nghĩa, Hồng Lâu Mộng, Tây Du Ký, Thủy Hử, Tùy Đường Diễn Nghĩa .. được tiêu thụ mạnh nhất. 

Từ thực tế trên cho“ thấy nhu cầu về sách văn học tại TP. HCM ngày một cao. Phần lớn khách hàng tìm đến sách văn học là những người có nhu  cầu. 

John’s Only Friend.


John was an ordinary boy. He went to school daily just like all the other boys However everyone else treated him differently. They never let him join in the games they played during their recess. This made John a very lonely person. 

Wherever John had walked. the other students would stop and glare at him. They looked upon him as though he had done something wrong. John only knew that he was treated differently because he did not look like them. John had blue eyes as clear and bright as the sky. 

One line day a new girl. Mary joined their class. Mary had some illness and was shunned by the other students as well. Seeing this, John tried to be friends with Mary. The two became very close to each other. They would spend their recess together. At times they would watch the yellow birds chirping on the branch. Occasionally they would sing songs but most of the time they would chase after the beautiful butterflies. 

Everywhere John went. Mary would be by his side. The two had grown I to enjoy each other's company and could not be ported. There was a special friendship between them. 

One day before school ended, Mary placed a small tear-shaped pebble in John's little hands and hugged him tightly. 

"I want you to have this as a gift. The doctor said that I have a very important appointment tomorrow and might not be able to come to school any more." She said with tears welling in her eyes as she left. 

John stared blankly as Mary left. Since that day. Mary was never seen again. John kept the pebble with him in his pocket. He would never forget Mary, his one and only true friend. 

Tuesday, July 3, 2018

BÀI LUẬN TIẾNG ANH VIẾT VỀ NGƯỜI BẠN THÂN NHẤT CỦA TÔI.


ai trong chúng ta đều có cho mình một người bạn thân từ thời cắp sách đến trường cho đến khi trưởng thành. Thì tình bạn đó vẫn mãi không phai trong tâm trí ta. Tôi đã có một tình bạn đẹp và SÂu sắc như thế còn các bạn thì sao? Hãy cùng 1000 bài luận tiếng Anh hay theo dõi bài luận tiếng Anh viết về người bạn thân nhất của mình dưới đây nhé! 


BÀI LUẬN TIẾNG ANH VIẾT VỀ NGƯỜI BẠN THÂN NHẤT CỦA TÔI.


MY BEST FRIEND ESSAY.

BÀI LUẬN TIẾNG ANH VIẾT VỀ NGƯỜI BẠN THÂN NHẤT CỦA TÔI.



I have a best friend ever in my life named Ashutosh. He is someone special in my life who helps me in my every difficulty. He is someone who showed me right path. He always has time for me even in his busy schedule. He is my neighbour that's why we become together even after school time. We go together at picnic whenever we get vacation from school. We enjoy our festival holidays together and with each other's family. We go to see Ramlila fair in the Ramlila ground together and enjoy a lot. We always take part in every extracurricular activities of the school. We love to play cricket and carom at home. He is more than a mentor for me because he always gives me right decisions whenever I become in difficulty.

He is so special for me in my life; I never do anything without him. He always become in a good mood and never compromise with wrong ways. He always does right things and motivates every one of us in the classroom to do the same. He always has smiling face even in his difficult times and never let his difficulties to come on his face. He is a good counsellor and loves to explain anything. He cares for his parents, grandparents and other family members. He obeys them always and other old people of the society. I met him first time when I was in the fifth grade and now we are in 8 th standard in the same section.
He is very tall and looks different from my other classmates. Once I was very upset because of money problem. I could not buy all necessary books in the class 6. He asked me, what happened and I told him my story. He said that, for this small problem you are so worry and not happy for some days. He laughed and told me that don't worry we can share all books in the school as well as at home. You don't need to buy even any single book for whole year. After that he made me laugh through his jokes and stories. I never forget that moment he helped me and always become ready to help him too. He is so practical and never mixes the personal and professional life. He helps me always whenever I get difficulties in solving my Maths homework. Our likes and dislikes never match however we are best friends.

BÀI LUẬN tiếng Anh viết về NGƯỜI BẠN THÂN NHẤT CỦA TÔI.


Tôi có một người bạn tốt nhất từ ​​trước đến nay tên là Ashutosh. Anh ấy là một người đặc biệt trong cuộc sống của tôi, người đã giúp tôi trong mọi khó khăn của tôi. Anh ấy là người đã chỉ cho tôi con đường đúng đắn. Anh ấy luôn dành thời gian cho tôi ngay cả trong lịch trình bận rộn của anh ấy. Anh ấy là hàng xóm của tôi, đó là lý do tại sao chúng tôi trở thành cùng nhau ngay cả sau giờ học. Chúng tôi cùng nhau đi dã ngoại bất cứ khi nào chúng tôi đi nghỉ hè. Chúng tôi tận hưởng kỳ nghỉ lễ hội của chúng tôi với nhau và với gia đình của nhau. Chúng tôi đi xem hội chợ Ramlila trên mặt đất Ramlila cùng nhau và tận hưởng rất nhiều.Chúng tôi luôn tham gia vào mọi hoạt động ngoại khóa của trường. Chúng tôi thích chơi cricket và carom ở nhà. Anh ấy không chỉ là một người cố vấn cho tôi bởi vì anh ấy luôn đưa ra quyết định đúng đắn mỗi khi tôi gặp khó khăn.
Anh ấy rất đặc biệt đối với tôi trong cuộc đời tôi; Tôi không bao giờ làm bất cứ điều gì mà không có anh ta.Anh ấy luôn có tâm trạng tốt và không bao giờ thỏa hiệp với những cách sai lầm. Anh ấy luôn làm những việc đúng đắn và thúc đẩy mọi người trong chúng ta trong lớp học cũng làm như vậy. Anh ấy luôn có khuôn mặt tươi cười ngay cả trong những khoảng thời gian khó khăn của mình và không bao giờ để cho những khó khăn của anh ấy xuất hiện trên khuôn mặt anh ấy. Anh ấy là một cố vấn tốt và thích giải thích bất cứ điều gì. Anh quan tâm đến cha mẹ, ông bà và các thành viên khác trong gia đình. Anh ta luôn tuân theo họ và những người già khác trong xã hội. Tôi đã gặp anh ấy lần đầu tiên khi tôi học lớp năm và bây giờ chúng tôi đang ở lớp 8 trong cùng một phần.
Anh ấy rất cao và trông khác với các bạn cùng lớp khác của tôi. Một khi tôi đã rất buồn vì vấn đề tiền bạc.Tôi không thể mua tất cả các sách cần thiết trong lớp 6. Anh ấy hỏi tôi, chuyện gì đã xảy ra và tôi kể cho anh ấy câu chuyện của tôi. Ông nói rằng, đối với vấn đề nhỏ này, bạn rất lo lắng và không hạnh phúc trong một vài ngày. Anh ấy cười và nói với tôi rằng đừng lo lắng chúng tôi có thể chia sẻ tất cả sách trong trường cũng như ở nhà. Bạn không cần phải mua ngay cả bất kỳ cuốn sách nào trong cả năm. Sau đó anh ấy làm tôi cười qua những câu chuyện và chuyện cười của anh ấy. Tôi không bao giờ quên khoảnh khắc đó anh ấy đã giúp tôi và luôn sẵn sàng giúp anh ấy. Anh ấy rất thiết thực và không bao giờ kết hợp cuộc sống cá nhân và chuyên nghiệp. Anh ấy luôn giúp tôi bất cứ khi nào tôi gặp khó khăn trong việc giải quyết bài tập về nhà Toán của mình. Thích và không thích của chúng tôi không bao giờ phù hợp tuy nhiên chúng tôi là những người bạn tốt nhất.